Imprimă     Recomandă     Facebook     Twitter
1962 vizite
27 aug 08

Beneficiar => Consultant sau Consultant =>Beneficiar Cine pe cine alege?

Dincolo de situatiile - fericite, dar rare deocamdata - in care potentialul beneficiar detine „in propria curte" expertiza necesara realizarii complete a unei cereri de finantare, necesitatea utilizarii unui serviciu de consultanta pentru o bucata mai mica sau mai mare dintr-un proiect este aproape o regula.

Chiar daca se face abstractie de calitatea foarte variata a acestor servicii de consultanta existente in piata, cererea este in prezent mult mai mare decat oferta efectiva disponibila. Din aceasta cauza, demararea unei colaborari functionale depinde foarte mult de „prima intalnire", de modul in care cele doua parti sunt pregatite sa raspunda cerintelor si asteptarilor celuilalt.

Pentru un beneficiar exista, desigur, profilul ideal al consultantului: nu are nevoie de prea multe informatii, cunoaste perfect piata si domeniul de activitate al clientului, ii ghiceste/creeaza/genereaza nevoia si solutiile, obtine toate aprobarile, ofera proiectul la cheie, il implementeaza si lucreaza exclusiv pe comision de succes.

In oglinda pentru consultant, clientul ideal: isi cunoaste perfect domeniul de activitate, cunoaste toate detaliile afacerii sale, stie precis in ce va consta proiectul sau, are deja planurile tehnice, detine intern persoane-resursa care sa colaboreze la realizarea proiectului cu date tehnice specifice, intelege ca fondurile structurale sunt un instrument de sprijin pentru o initiativa si nu o ratiune a ei si, in general, nu are atitudinea „am auzit ca sunt niste bani, am venit sa-mi spuneti cum ii iau".
Iesind din sfera idealului, ne aflam in situatia prezenta in care clienti si consultanti au nenumarate intalniri care raman, din pacate, la nivelul schimbului de idei sau care iau foarte mult timp pana la definirea unei potentiale colaborari. Sunt cateva elemente care, avute in vedere, pot reduce semnificativ timpul de start.

Un agent economic care doreste sa demareze un proiect trebuie sa pregateasca un set de informatii minime pe care sa le cunoasca la momentul primei intalnirii cu un consultant. Printre acestea ar fi: in ce anume consta proiectul, bugetul total estimat al investitiei, situatia clara a terenului sau cladirii unde se realizeaza investitia, resursele de care dispune pentru cofinantare si eventuala relatie cu banca, termenul pe care il are in vedere pentru finalizarea proiectului, obiectul de activitate (CAEN) si tipul companiei sale (micro, intreprindere mica, mijlocie sau mare). Acestea sunt datele minime de la care un consultant va porni in determinarea unei colaborari.

In egala masura, sunt si cateva intrebari care trebuie adresate clar unui consultant la primele intrevederi pentru a reduce riscul unor neintelegeri ulterioare: experienta anterioara pe proiecte similare, gradul de disponibilitate, sistemul de pret practicat, intinderea asistentei tehnice disponibile (proiect, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, avize etc.), metodele de comunicare folosite.
Existenta si schimbul acestor informatii minime sunt primul pas in credibilizarea unei colaborari cu potential de a genera un proiect de succes. Altfel, fie consultantul, fie clientul pot ramane cu sentimentul unei alte intalniri in care... s-a pierdut timpul, pur si simplu.

Pentru articolul din Europeanul, click aici.

Aprilie 2019 (0)
Anterioară L M M J V S D  
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Alege judeţul:
află toate noutăţile noastre acum
2007 - 2018. Toate drepturile rezervate.
Structural Consulting Group Structural Consulting Group
Acasă  Contact  Hartă site 
home