Imprimă     Recomandă     Facebook     Twitter
2244 vizite
10 dec 08

Centrele de informare turistica si fondurile structurale

Dispunem de multe zone turistice. Din pacate, insuficient promovate in afara granitelor si, in consecinta, rar vizitate de turistii straini. Sa enumeram doar cateva: Delta Dunarii, manastirile din Nordul Moldovei, Barajul Vidraru, Maramuresul, castelul Bran, Valea Prahovei sau litoralul Marii Negre (desi, in cazul ultimelor, in weekenduri, nu stiu unde ar mai incapea si turistii straini). Sa presupunem totusi ca o familie fericita din Germania formata din Jacob, Wilhelma si cei doi copii, Hänsel si Gretel, isi ia inima in dinti si se hotaraste sa viziteze Romania. Cauta informatii pe internet si aduna vreo cateva pagini, doua-trei, nu mai multe, sintetizand comentariile postate pe forum-urile de specialitate de catre cei care au mai fost in Romania. Astfel, cu inima plina de dorinte, dar cu mintea goala de informatii, familia noastra se urca in masina si, repede-repede, in doar cateva ore, ajunge la granita Ungariei cu Romania. De acolo insa, incepe greul, dar... familia Grimm este descurcareata. Presara niste firimituri pe traseu, pentru a recunoaste drumul inapoi catre casa si pentru a sti ce obiective turistice au vizitat si cam pe unde erau ele pozitionate. Noroc ca in peregrinarile lor au economisit suficienta brotchen si astfel o pot folosi la noi, faramitand-o si presarand-o pe sosea. Doar sa nu o pape cainii comunitari pana se intorc inapoi in Germania.
Sunt destul de multi si par infometati. Dar asta e o alta poveste...

Centru de informare turistica in Danemarca

Familia noastra isi aduce aminte cum a fost excursia de anul trecut din Danemarca, in insula Bornholm. Insula este excelenta pentru turistii care vin sa admire pasarile salbatice sau peisajul. Este ideala nu doar pentru turism, ci si pentru comert si afaceri, fiind un adevarat punct de legatura intre patru tari. Acolo a fost finantata infiintarea unui centru modern si performant de informare, din Fondul de Dezvoltare Regionala (FEDR), inca de la inceputul anilor '90. Acesta era capabil sa furnizeze informatie de calitate tuturor celor care soseau pe insula, fie ca erau turisti, fie afaceristi. In plus, acest centru trebuia sa asigure si promovarea insulei in regiunea baltica. Noul Centru de Informare urma sa-l inlocuiasca pe cel deja existent, care fusese infiintat pentru un numar redus de turisti si care nu mai facea fata. S-a trecut, asadar, la construirea unuia nou (Velkomstcenter), lucrarile desfasurandu-se intre toamna anului 1991 si iarna anului 1992. Noul centru din capitala Ronne si-a inceput efectivactivitatea in iunie 1992.
Acum, centrul este un adevarat birou danez de turism, functionarii vorbesc fluent in trei limbi si ofera informatii nu doar despre insula Bornholm, ci despre toata Danemarca. Cele mai multe solicitari adresate centrului vizeaza informatii generale despre insula, ce obiective turistice pot fi vizitate, informatii legate de caile de acces care fac legatura cu Danemarca. Mai mult, centrul ofera si asistenta turistilor sositi pe insula si care nu au rezervari facute in avans.
Centrul ofera gratuit brosuri in care firmele locale si agentiile de turism isi fac cunoscuta activitatea si este, de asemenea, un centru de vanzare pentru produsele locale executate manual. Centrul de informare din Bornholm este administrat de Camera de Comert locala si este finantat de municipalitatea din Ronne si de consiliul local Bornholm, fiind sponsorizat si de firmele locale.
In Romania, accesarea informatiilor prin intermediul unor centre specializate de informare si promovare turistica este aproape imposibila. De ce? Pentru ca avem foarte putine astfel de centre, iar cele existente ofera informatii sumare. Discutam mai degraba de o existenta formala a unor centre/puncte de informare turistica decat de o prezenta vie a acestora in comunitatea turistica.
In Romania, zonele turistice nu dispun de o retea corespunzatoare de centre multi- functionale specializate in turism, care sa permita accesul turistilor la informatii, servicii de informare si evenimente specifice; de altfel, nivelul de promovare si dezvoltare a centrelor de informare turistica este in prezent extrem de redus. Ca atare, crearea unei retele nationale de centre de informare si promovare turistica (CNIPT) este extrem de importanta in promovarea turismului romanesc.
O astfel de initiativa se poate finanta prin Programul Operational Regional (POR), Domeniul major de interventie 5.3. Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica, operatiunea „Crearea Centrelor Nationale de Informare si Promovare Turistica (CNIPT) si dotarea acestora".
Alocarea financiara orientativa pentru perioada 2007-2013, pentru aceasta operatiune, este de 20 de milioane de euro, iar pentru prima cerere deschisa de proiecte, pentru care termenul limita de depunere a cererilor de finantare este 1 octombrie 2009, ora 16.00, alocarea financiara orientativa este de 5.000.000 euro. Cofinantarea pentru crearea unui astfel de centru este de minimum 2% din valoarea cheltuielilor eligibile, iar valoarea totala a proiectului trebuie sa fie cuprinsa intre minimum 170.000 lei si maximum 1.700.000 lei.
Durata de implementare a activitatilor proiectului (perioada cuprinsa intre data semnarii contractului de finantare si data finalizarii ultimei activitati prevazute in cadrul proiectului) nu trebuie sa depaseasca data de 31.07.2015.

Pentru articolul din Europeanul click aici.

 

Septembrie 2019 (0)
Anterioară L M M J V S D  
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Alege judeţul:
află toate noutăţile noastre acum
2007 - 2018. Toate drepturile rezervate.
Structural Consulting Group Structural Consulting Group
Acasă  Contact  Hartă site 
home